Nagydobronyi Tetris Kupa
A Kárpátaljai Népfőiskolai Egyesület első alkalommal hirdette meg a Tetris Kupát, amely 2020 október 8-án került megrendezésre a Nagydobronyi Magyar Házban, a kárpátaljai értékek népszerűsítése érdekében.
A játékos vetélkedőre most a Nagydobronyi Középiskola 6. és 7. osztályában tanuló diákjai jelentkeztek, amihez nem kellett más, mint egy okostelefon, internet, logikus gondolkodás és egy kis ügyesség. Az ingyenes alkalmazás digitális eszközökön keresztül játékosan emeli át a mintakincset a jövő generációja számára. A gyerekek egyénileg mérhették össze tudásukat. A vetélkedő feladata abból állt, hogy mind a 15 versenyzőnek teljesítenie kellett 10 darab nagydobronyi keresztszemes minta kirakását.
Az ötödik forduló után kis szünet következett, amikor Őr Hidi Ágnes, helyi értékőrző bemutatta a fiatalságnak azokat a régi nagydobronyi keresztszemes hímzéseket, amelyeket évek során sikerült megmentenie, összegyűjtenie. A Nagydobronyi Magyar Ház konferencia termében 69 darab fotó van kiállítva, amelyeken szemléltette a nagydobronyi népművészet változatosságát, fejlődését az idő folyamán. A diákok nagy érdeklődéssel fogadták az érdekes előadást, hiszen így kézzel foghatóvá váltak azok a minták, amelyeket eddig digitálisan a játék során kirakhattak a tetris alkalmazásban.
A pontszámok összesítését kivetítőn folyamatosan nyomon követhették, így a végére izgalmas küzdelem alakult ki azok között, akik esélyesek voltak az első három helyezésre. Sportszerű küzdelemben első helyezést ért el Bak Emilia, második Benedek Jázmin és a harmadik pedig Balog Zsófia lett. Valamennyi játékosnak sikerült a 10 fordulós vetélkedő feladatait elvégezni és jutalomban részesült.
№
Pontszám
Játékos neve
1
5428
Bak Emilia
2
5138
Benedek Jázmin
3
4950
Balog Zsófia
4
4600
Balog Lili Flóra
5
4290
Balogh Annaliza
6
4170
Molnár Valentina
7
4150
Sándor Fruzsina
8
4110
Ráti Zorka
9
3860
Szanyi Rebeka
10
3550
Benedek Alexa
11
3480
Ur Balázs
12
3478
Szilvási Fruzsina
13
3460
Kirpán Vitálik
14
3142
Tóth Zsófia
15
2540
Gábor Balázs
Az első kárpátaljai népművészeti érteket digitálisan megjelenítő online játék nagy jelentőséggel bír, hiszen a csodálatos nagydobronyi keresztszemes minta alapján készült. Nagydobrony község hozzátartozik Kárpátalja szellemi-kulturális örökségéhez, ahol egyedülálló módon sikerült megőrizni a népviseletet, a szokásokat és a hagyományos munkatevékenységeket. Hogy ez így is maradjon, feladatunk a fiatalokat bevonni, az ő igényeiket kielégítő játékos formában. A világ bármely pontján játszható online játék, jó módszer a népművészeti örökség átadására.
A Népfőiskola kárpátaljai értékeket népszerűsítő munkája során a Perl Creative csapatával dolgozik együtt.
Az online játék elkészítését a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatta.
A játék IDE kattintva érhető el!